Публикувано от: dobrikk | 23/07/2012

Ярешка главичка

Тази година посрещнах Джулай морнинг съвсем различно от повечето хора в България. Питате се как ли. Еми и аз не го бях очаквал, но ми се наложи да присъствам и да асистирам на колене на яре. За тези, които не знаят, ярето е малкото на козата. Предварително се извинявам на вегетарианците, хората защитаващи правата на животните и всички тези, които намират това за варварско и нехуманно. Аз лично не изпитвам чувство на вина или пък да ме гризе съвестта. Просто един стар, езически обичай. Нищо лошо, повярвайте ми.

И така след, като приключи сериозната част по самото колене, занесох ярето в къщи и най-първо се заехме да оправим дреболиите – чревца, дроб, далак, бъбречета, шкембе. Те се сваряват и в последствие от тях може да се приготви дроб-чорба, дроб-сърма или да се консумират директно подправени със сол, черен пипер, самардала или друга подправка по избор.

И сега идва черешката на тортата, а именно главичката. Тя се изчиства и сварява отделно. След като е добре сварена, се изважда, оцежда и оставя да изстине. Слага в съд и се оставя в хладилника да престои поне 24 часа. Вади се добре охладената главичка, след което внимателно се обезкостява, като се внимава да не се смачка мозъка. Езикът се нарязва и всичко се аранжира.

Поръсва се отново със сол, черен пипер и самардала.

Мозъкът може да се маже на препечена филийка. Понеже е лято, консумира се с изстудено бяло вино, бира или алкохолна напитка по ваш избор. Не знам за вас, но на мен ми потекоха лигите. Започвам да мечтая!


Вашият коментар

Категории